کد مطلب: 205434
خواص کشمش بر سلامتي
تاریخ انتشار : 1400/12/19 10:57:58
نمایش : 994
اگرچه کشمش از انگور تهيه مي‌شود اما خواص آن با خواص انگور تفاوت‌هاي فراواني دارد.

به گزارش هفت چشمه، کشمش يکي از خشکبار‌هاي خوش طعم است که طرفداران بسياري دارد. در حقيقت تمام خواصي که در انگور هست، به صورت کم و بيش در کشمش نيز وجود دارد. اين خشکبار غني از مواد مغذي بوده و سطح بالايي از کالري را داراست.

هر يک اونس (۲۸ گرم) کشمش، داراي ۷۹ کالري انرژي، ۲۲ گرم کربوهيدارت، يک گرم پروتئين، ۲ گرم فيبر، و ۱۷ تا ۲۲ گرم قند است. اين خشکبار داراي ميزان مناسبي از ريزمغذي‌ها مانند آهن بوده و سطح بالايي آنتي اکسيدان‌هاي مختلف مانند فنول‌ها و پلي فنول دارد.

در کنار خواص بي شمار مصرف کشمش، کمتر کسي مي‌داند که مصرف اين خشکبار دوست داشتني مي‌تواند عوارض جانبي براي بدن داشته باشد. از آنجا که کشمش داراي سطح بالايي از قند است، افراد بايد در مصرف آن اعتدال را رعايت کنند.

مصرف بيش از حد کشمش مي‌تواند باعث آسيب به سيستم گوارشي شود. مصرف مواد غذايي با سطح بالاي فيبر مي‌تواند مانع از جذب مواد مغذي، انسداد روده، و توليد گاز شود. فيبر در طول دستگاه گوارش حجم زيادي آب جذب مي‌کند که همين امر مي‌تواند منجر به بروز اسهال در فرد شود.

سطح بالاي آنتي اکسيدان‌هايي مانند پلي فنول‌ها و بيوفلاونوئيد‌ها به اندام‌هاي اصلي بدن مانند کبد و کليه براي دفع سموم کمک مي‌کند. با اين حال، زياده روي در مصرف آنتي اکسيدان‌ها مي‌تواند باعث بروز برخي بيماري‌هاي خاص و سرطان شود. در حقيقت آنتي اکسيدان‌ها در گام نخست به راديکال‌هاي آزاد حمله مي‌کنند و سپس در مقابل سلول‌هاي سالم بدن واکنش نشان مي‌دهند.

مطالعات نشان داده است مصرف کشمش (گرچه به ندرت) مي‌تواند باعث بروز آلرژي شود. در اين امر سيستم ايمني بدن اقدام به واکنش به پروتئين موجود در کشمش کرده و باعث بروز واکنش آلرژيک در بدن مي‌شود.

واکنش آلرژيک به کشمش مي‌تواند منجر به افزايش خطر ابتلا به عفونت‌هاي باکتريايي، افزايش هيستامين، گرفتگي بيني، آب ريزش بيني، مشکلات تنفسي، سرفه، سنگيني سينه، جوش، اگزما، و عطسه شود.

از ديگر عوارض جانبي مصرف کشمش مي‌توان به افزايش وزن و چاقي اشاره کرد. با اين حال، نبايد فراموش کرد انگور و فراورده‌هاي تهيه شده از آن شامل کشمش داراي خواص بي شماري هستند. از اين رو، مصرف متعارف آن‌ها براي سلامتي بدن بسيار مفيد است و موارد ذکر شده تنها در صورت زياده روي بروز مي‌کند.

منبع: رايتن خوش


انتهاي پيام/570

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg